SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 16:24

Hjemmelavet MAME kabinet

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked

JJalling

  • Indlæg: 5
  • Tilmeldt: fre 24. okt 2014 09:26
  • Geografisk sted: København / Hvidovre
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Hjemmelavet MAME kabinet

Indlægfre 24. okt 2014 10:04

Hej alle,

Jeg har længe luret på folks projekter herinde, og jeg går nu med planer om at bygge mit eget kabinet, baseret på de tegninger som Rasmus Kønig (koenigs.dk) har lavet. Jeg er dog lidt i tvivl om hvilke knapper osv. jeg skal købe.
Iflg. hvad jeg kan læse mig frem til, er Mag-Stik Plus en fordel, da man nemt kan skifte imellem 4/8-way stik. Men hvad med knapper? Hvad er skidt og hvad er kanel? - har I nogen anbefalinger?
Nogen steder anbefaler folk Sanwa eller Seimitsu, andre Happ, og andre igen er tilfredse med noname.

Er der noget jeg skal være ekstra opmærksom på?

På forhånd tak.

Mvh Jonas Jalling
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjemmelavet MAME kabinet

Indlægfre 24. okt 2014 12:53

Jeg vil fraråde Magstick Plus. Det er fedt nok at man kan skifte mellem 4/8-way, men det er meget meget stift. hvis det er yderst nødvendigt at kunne skifte, så kan man nu få et Sanwa Servo Stick som har en lille motor der flytter restrictor pladen.

mht. knapper, så kommer det an på din preference. hvis du ikke har nogen erfaringer, så kan det næsten være lige meget, da alle knapper virker mere eller mindre ens. her er dog en kort beskrivelse:
seimitsu: aktiveres inden de trykkes i bund. lette at trykke ned, men man kan hvile fingrene ovenpå
sanwa: aktiveres inden de trykkes i bund. lette at trykke ned, og man kan ikke hvile fingrene ovenpå
happ: typisk i concave form, så overfladen er ligesom en skål. Ser meget retro ud. sværere at trykke ned
noname happ kopi: ligner Happ knapper, men microswitched er strammere end Happ, så de er endnu sværere at trykke ned
billige convex: overfladen buer opad, og ligner seimitsu/sanwa knapper. stivheden i knappen mindre om seimitsu, men man kan mærke på plastikken at de er billige. De føles billige, men virker ok

Jeg mener også at man kan få Happ knapper der er convex

JJalling

  • Indlæg: 5
  • Tilmeldt: fre 24. okt 2014 09:26
  • Geografisk sted: København / Hvidovre
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjemmelavet MAME kabinet

Indlægfre 24. okt 2014 13:21

Hej 1up,

tak for input! Jeg kigger efter nogle andre sticks så evt. det fra Sanwa som du linker til.
Men det er måske slet ikke så nødvendigt at kunne skifte imellem 4 og 8?

Og ud fra din beskrivelse, lyder det til at Seimitsu eller Happ er vejen jeg bør gå.

Mvh Jonas

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron