SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 11:13

HyperWee (bordmodel)

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

HyperWee (bordmodel)

Indlægsøn 5. maj 2013 18:20

Efter at jeg har fået en ordentlig pc sat til fladskærmen i stuen, så har jeg en Android mini pc i overskud. Denne Android MK809 III har jeg brugt som medie fremviser, netflix, youtube osv. og den har krafter nok til at køre nyere mobil apps og MAME. Den er på størrelse med en TWIX chokoladebar, og processoren er en dual core 1.6ghz. Havde planer om at lave en bordmodel, hvor jeg ville bruge denne Android PC, men var så heldig at nico havde én til salg der var næsten samlet færdig.

Jeg fik hentet maskinen, og således ser den ud:
Billede

Fik pillet den PC ud der var installeret/limet fast i kabinettet, og fik stripset kablerne, så der kom lidt orden på tingene:
Billede

Så installerede jeg Androic PC'en, og en HDMI to VGA/audio mini-jack, da Android PC'en kun har HDMI-out. Det er Android PC'en man kan se helt ude til højre:
Billede

Tændte dyret, og havde mine udfordringer, da denne Android PC åbenbart KUN kan vise widescreen opløsninger, og skærmen er en 17" 4:3. Brugte operativsystemets screen scaler til at strække billedet, og brugte skærmens indstillinger til at få det hele centreret, og slutresultatet blev ok:
Billede

Og så lige den første test af MAME, og det lader til at det hele kører fuld hastighed 8)
Billede

Nu venter jeg på at arcadeshoppen får nogle dele hjem, så jeg kan få lavet kontrolpanelet færdig. I mellemtiden skal jeg så igang med at lave en baggrund til operativsystemet, grafik til marquee og grafik til kontrolpanelet. Der fulgte godt nok en plexi plade med til kontrolpanelet, hvor der allerede var boret huller, men de er så skæve at hvis man sætter knapper i til player 1, så er der ikke andet der passer. Derfor bliver kontrolpanelet betrukket med sort vinyl, og så laver jeg noget artwork der bliver limet på.
Brugeravatar

nico

  • Indlæg: 346
  • Tilmeldt: lør 3. okt 2009 15:00
  • Geografisk sted: Østjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Android Arcade (bordmodel)

Indlægsøn 5. maj 2013 19:33

Det ser s.. da godt ud ! 8)
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Android Arcade (bordmodel)

Indlægtirs 28. maj 2013 19:18

Har modtaget arcade delene fra arcadeshoppen, så nu kan jeg gå igang med at lave kontrol panelet. Det var meningen at jeg skulle have lavet noget grafik, men min pc er kaput, så det bliver ikke i denne omgang. Istedet blev kontrolpanelet betrukket med vinyl.
Billede

Fik installeret joystick og knapper
Billede

og fik sat plug n play encoderen til (ingen styr på de ledninger :oops: )
Billede

og det færdige resultat indtil videre
Billede

tror jeg tager den nemme løsning mht. marquee, nu da jeg ikke selv kan lave en. Jeg bestiller simpelthen bare en og smækker på :lol:

rendte ind i et andet problem med den android pc jeg bruger. Kan navigere skrivebordet med joystick og knapper, men det er kun joysticke der virker i mame4droid? Skal måske bruge noget ala joy2key på pc, og har fundet noget lignende på android market der hedder joystick center. Hvis det ikke virker, så bliver android pc versionen ikke til noget desværre :(
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Android Arcade (bordmodel)

Indlægfre 7. jun 2013 15:24

Har opgivet at bruge den Android PC, da det simpelthen bare er noget bøvl at få til at virke ordentligt. Kunne ellers have været fedt, da den ikke fylder noget, så den bliver nok brugt til en konsol løsning med usb joysticks eller solgt.

Så navne Android Arcade er også røget i vasken. Istedet har jeg fundet på et andet, nemlig HyperWee :lol: Weecade med Hyperspin setup, super originalt. Har brugt noget af formiddagen på at lave noget artwork, som jeg kan hente i foto forretningen imorgen.

Marquee
Billede

control panel
Billede
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Android Arcade (bordmodel)

Indlægfre 7. jun 2013 16:04

Har også lavet en lille liste af PC spil der kommer til at være på maskinen:
Steam Games:
Castle Crashers
Jamestown
Geometry Wars
Ether Vapor Remastered
Bit Trip Runner
Gravitron 2
Gundemonium Recollection
Zumas Revenge
Astro Tripper

Boxed Games:
Street Fighter IV
Crimzon Clover
Metal Slug Collection

Gratis spil:
Street Fighter X Megaman
Burger Time Deluxe
Robot Unicorn Attack
Fit it Felix Jr.
Spelunky
Gravitron

Det er ikke alle spillene jeg har endnu, så der skal lige spenderes et par hundrede på Steam for jeg har dem alle. Fix it Felix Jr. er IKKE den gratis browser udgave man kan finde på nettet. En fyr på Hyperspin-FE har selv kodet spillet til PC, og har brugt samples fra filmen, så det spiller ligesom spillet i filmen. Det er ret så fedt. :)
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Android Arcade (bordmodel)

Indlæglør 8. jun 2013 09:11

ny dag, nye udfordringer...

Brugte en del tid igår på at installere windows 7, men kunne ikke få skidtet til at boote fra dvd. Efter en del forsøg med alt muligt inklusiv boot fra usb, fandt jeg ud af at det var usb relateret, og fik det endeligt installeret. Så kom problemet med at finde drivers til det gamle hardware,.... sikke et mareridt. Det kørte bare pisse dårligt, især grafikken, da det åbenbart er et sølle MSI X300 (128mb) fra 2005 der sidder i??

Så kan jeg vist godt sløjfe en god portion af de pc spil jeg havde planlagt :lol:

Har nu brugt formiddagen på at installere Windows XP, for der findes da de rigtige drivers, og det har været en gnidningsfri proces indtil videre.

Skal ned og hente artwork senere idag, som jeg forhåbentligt kan nå at påføre, og hvis jeg er heldig kan jeg også nå at montere pc'en i maskinen inden jeg skal ud af døren sidst på eftermiddagen :D

Det går da lidt fremad
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Android Arcade (bordmodel)

Indlæglør 8. jun 2013 11:44

Har fået installeret Windows XP og fået installeret de rigtige drivers, så nu spiller det bare 8)

Hyperspin er installeret, og opsat. Har også fået hentet artwork og fået skåret det ud og monteret så det passer.

Marquee test fit:
Billede

Control Panel: (er ved at tørre)
Billede

Tror det er nok for idag. Lodder nok lige power knappen til pc'en og skærer nogle vinkel skinner til marquee, så det er klar til montage imorgen.
Brugeravatar

Jeppedk

  • Indlæg: 339
  • Tilmeldt: søn 8. maj 2011 22:14
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: HyperWee (bordmodel)

Indlæglør 8. jun 2013 22:31

Det ser fedt ud. Du arbejder noget hurtigere end mig, man man sige :) Jeg har nået ca 8 skruer, en cola og flænge i tommelfingeren på mit projekt i dag
Mit er lidt mere et trial-and-error projekt uden tegninger, så måske er det derfor.

Men fest ser det ud, og føj for en omgang med de drivers - det kan til tider tage modet fra en at skulle rode med
Jeppe.

jeg har aldrig vundet noget i en bamsekran
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: HyperWee (bordmodel)

Indlægsøn 9. jun 2013 12:24

Så blev jeg færdig med projektet? :shock: Det endelige resultat har lidt småskrammer/småfejl, men jeg er godt tilfreds med den. Synes den blev ret flot i sidste ende 8)

Fik monteret marquee med hvide vinkel skinner:
Billede

Fik monteret joysticks og knapper med det nye artwork: Papiret er vredet lidt ved de nederste skruer ved player 1 joysticket...
Billede

PC'en blev monteret, det er noget værre svineri med sådan en limpistorl :lol:
Billede
Billede

Hyperspin sat op til at virke med mine controls:
Billede

Bagplade monteret. Man kan nå volume kontrollen gennem det venstre hul, og power knappen sidder øverst i midten:
Billede
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: HyperWee (bordmodel)

Brugeravatar

Allan

  • Indlæg: 954
  • Tilmeldt: søn 25. jun 2006 10:05
  • Geografisk sted: Sønderborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: HyperWee (bordmodel)

Indlægsøn 9. jun 2013 13:19

total nice maskine 1up......synes godt om :-)
Brugeravatar

dorkvonwaterfall

  • Indlæg: 861
  • Tilmeldt: tirs 26. jun 2007 22:56
  • Geografisk sted: midtgylland....nærmere betegnet Ikast
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: HyperWee (bordmodel)

Indlægsøn 9. jun 2013 13:24

du skulle nok have sat joystikkene fast nedefra, så havde du ikke haft de grimme skruer der....

ellers ser den jo nydelig ud ;-)
Ex EFTLW,HS,SMB .... and now:
98
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: HyperWee (bordmodel)

Indlægsøn 9. jun 2013 13:29

dorkvonwaterfall skrev:du skulle nok have sat joystikkene fast nedefra, så havde du ikke haft de grimme skruer der....

ellers ser den jo nydelig ud ;-)


Enig, men der var allerede boret huller næsten hele vejen igennem da jeg overtog maskinen :(
Brugeravatar

dorkvonwaterfall

  • Indlæg: 861
  • Tilmeldt: tirs 26. jun 2007 22:56
  • Geografisk sted: midtgylland....nærmere betegnet Ikast
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: HyperWee (bordmodel)

Indlægsøn 9. jun 2013 13:37

spartel huller op og lav alternative huller i joystickpladen...der kom jo alligevel vinyl på ;-)
Ex EFTLW,HS,SMB .... and now:
98
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: HyperWee (bordmodel)

Indlægsøn 9. jun 2013 13:46

tror du overvurderer mine færdigheder :D
Næste

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster

cron