SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 15:42

Pladsmangel i forbindelse med flytning

Køb og salg af arcademaskine
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

KFJ

  • Indlæg: 209
  • Tilmeldt: søn 2. jul 2006 02:12
  • Geografisk sted: Amager, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Pladsmangel i forbindelse med flytning

Indlægsøn 31. jan 2016 20:15

Hejsa herinde,

I forbindelse med en flytning er jeg endt i et seriøst pladsmangel-problem og jeg må derfor erkende at jeg nok er nødtvunget til at skille mig af med nogle maskiner.
Jeg har 2 stk. arcade-maskiner, en enarmet og en stak spil både PCB (jamma mv.) og NEOGEO.

For at starte med spillene så lavede jeg engang i tidernes morgen denne liste over de spil jeg har. Jeg kan helt ærligt ikke huske om jeg har fået flere spil efter jeg i sin tid lavede listen, men jeg er aldrig gået af med nogle spil så der er i hvert fald dem som står på følgende liste.

Update: I den ene maskine har jeg et Cadash siddende og det er ikke på den liste jeg engang lavede. Desuden har jeg også et Classical 19 in 1 Horizontal Jamma Arcade Game PCB liggende. Om der er mere og hvad kan jeg ikke huske.

Nogle af PCB-spillene er ikke Jamma, men jeg har kunne tilslutte dem alle via Jamma-converter. Om alle spillene er originaler eller ej kan jeg ikke svare på. Jeg kan ikke garantere at spillene virker, men dem som ikke virkede dengang jeg lavede følgende liste er sat ind i sidste punkt. Dem hvor der står ingen kredit - ja jeg kunne simpelthen ikke finde ud af at smide kredit på de spil selvom de kørte fint.

Alle spillene har ligget tørt og lunt gennem de år jeg har haft dem.

I maskinen til NeoGeo-spillene er der et 2 Slot MVS motherboard.

Neo-Geo MVS:
3 Count Bout
Andro Dunos
Art of Fighting
Art of Fighting 2
Baseball Stars 2
Blazing Star
Blue's Journey
Breakers
Fatal Fury Special
Karnov’s Revenge
King Of The Monsters 2
Metal Slug
Neo Drift Out New Technology
Neo Turf Masters
Ninja Combat
Over Top
Puzzle de Pon
Real Bout Fatal Fury Speciel
Shock Troopers
Spin Master
Super Sidekicks 2 - The World Championship
The Ultimate 11
Thrash Rally
Top Hunter – Roddy & Cathy
Windjammers
World Heroes
World Heroes 2

PCB:
Battle Rangers
Crude Buster
Dragon Ninja
Hyper Sports Speciel
Jail Break
Makai Densetsu
RoboCop
Street Fighter
Trojan
U.S. Navy
Vigilante

Ikke testet endnu eller defekte:
Captain Commando (flimmer)
Combat Tribes (hvid skærm)
Double Dragon II - The Revenge (sort skærm)
Ghost’n Goblins (spritefejl)
Gyruss (ingen kredit)
Iron Horse (ingen kredit)
Shao-lin's Road (ingen kredit)
Solomon's Key (mangler lyd)
Splatterhouse (spritefejl)
World Cup '90 (flimmer)

Arcade maskine 1:
Man smider kredit i maskinen ved hjælp af den ene Player2-knap. Maskinen har en dejlig stor skærm, jeg kan ikke lige huske hvor mange tommer.
Der er højtalere oppe over skærmen vendt ud mod spilleren. Ovenpå kan man have ting stående, ganske praktisk f.eks. til et glas cola eller lignende mens man spiller.

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Arcade maskine 2:
Denne maskine er den jeg bruger til NeoGeo-spillene. Men man kan også tilslutte spil via CG-stikket. Der et 2 Slot MVS motherboard i denne maskine, så man kan have to spil tilsluttet på én gang. Man kan så på forsiden via en knap vælge mellem de to spil. Kredit smides i maskinen ved at trykke på udkast-knappen i møntindkastet.

Skærmen er ikke ligeså stor og flot som førnævnte maskine. Lyden kommer inde fra kassen af.

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

En-armet Olfert:
Jeg købte denne maskine for efterhånden en del år siden og den virkede ganske fint i starten. Den tog imod de danske mønter og udbetalte i 20-kroner som den skulle. Efter nogle måneder begyndte den dog at drille i det at mønterne røg ad pommeren til inde i maskinen. Jeg undersøgte hvad problemet var og det var en eller anden løsning der var lavet med et stykke påklisteret pap så de indkastede mønter røg ned i hopperen. Klisterbåndet havde løsnet sig og mønterne lå alle steder inde i maskinen. Ja havde jo ligesom forventet at den var i orden da jeg havde købt og betalt den som værende i orden (men det er en helt anden historie). Jeg prøvede at fikse problemet selv med at påklistre pappet igen, men jeg vidste ikke rigtigt hvor det havde siddet og tog derfor hoppene ud. Siden da har de virket ad helvede til. Jeg har desværre ikke evnerne til at ordne det selv selvom jeg (og kvindemennesket) var glad for maskinen. Siden dengang har maskinen bare stået og samlet støv, desværre.

Jeg har i forbindelse med dette opslag haft sat strøm på maskinen i dag. Se venligst billeder og den lille video.

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Videoen kan ses her: https://www.youtube.com/watch?v=gtEppWcOd_M (kunne ikke finde ud af at indsætte den her i tråden)

Jeg har måtte gøre billederne noget mindre her i tråden da de ellers ville fylde for meget. Hvis man har behov for at se et billede i større format så højreklik med musen og åbn billedet i en ny fane og fjern -small fra linket.

Hellere bytte end sælge:
Jeg vil gerne af med det hele samlet. Udgangspunktet er derfor at jeg ikke vil ud i at splitte tingene op. Jeg bor på Amager og tingene kan ses og hentes der. Det er en første sal og jeg er selvfølgelig behjælpelig med at bære ned. Jeg vil ikke sende med post eller fragtmand. Kun afhentning. Jeg har en kælder det nye sted hvor jeg kan sætte tingene i nødstilfælde, men jeg ser hellere at komme af med tingene fremfor kælder-løsningen.

Jeg ved ikke hvad det skal koste samlet i kroner og øre. Men byd og jeg siger til hvis jeg finder prisen fair.

Allerhelst håber jeg at én eller anden foreslår en byttehandel med en en-armet f.eks. en Allan Capone, Midnight Madness eller Thors Hammer i et pænt Maxi eller Mini kabinet (hvor jeg senere hen kan skifte ud med andre spil). Selvfølgelig en maskine der skal virke med alle de danske mønter og kunne udbetale i 20-kroner. Maskinen skal virke ordentligt uden påklisteret pap-løsninger som jeg så det i min Olfert, og skal selvfølgelig virke uden opkobling da den kun er til privat brug hjemme i privaten.

Håber at en eller anden er frisk på en byttehandel hvor alle bliver glade. Jeg forbeholder mig dog at hverken sælge eller bytte (hvis ingen byder ind med noget som jeg har lyst til).

Jeg har lagt opslaget op herinde og på bally.dk

Fortsat god dag :-)
Senest rettet af KFJ søn 31. jan 2016 20:39, rettet i alt 1 gang.
Med Venlig Hilsen,

KFJ1972
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pladsmangel i forbindelse med flytning

Indlægsøn 31. jan 2016 20:26

Øv at du helst ikke splitter op, kunne ellers godt bruge det defekte Splatter House og Gyruss
Brugeravatar

chrisstoffer

  • Indlæg: 520
  • Tilmeldt: lør 19. sep 2009 13:54
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pladsmangel i forbindelse med flytning

Indlægsøn 31. jan 2016 21:19

Der er en masse af det som har min interesse. Men må bede om en pris desværre.
Gerne som privat besked.

Er helt klart mest i interesseret i arkade :) og ville også helst købe fx maskinerne eller spiltitler.

Men spændende opslag og glæder mig til at høre hvor det havner. Forhåbentligt et sted vi kan prøve det :)
Billede
Bip Bip Bar
Phone 31255003, mail: chrisstoffer@gmail.com
Brugeravatar

chrisstoffer

  • Indlæg: 520
  • Tilmeldt: lør 19. sep 2009 13:54
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pladsmangel i forbindelse med flytning

Indlægsøn 31. jan 2016 21:22

Bor i øvrigt selv på amager. :)
Men ville nok ende med at stille det op i Chassis Arcade eller på mit job på Vangede Spilbibliotek eller cafeen Video Video.
Billede
Bip Bip Bar
Phone 31255003, mail: chrisstoffer@gmail.com
Brugeravatar

KFJ

  • Indlæg: 209
  • Tilmeldt: søn 2. jul 2006 02:12
  • Geografisk sted: Amager, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pladsmangel i forbindelse med flytning

Indlægsøn 31. jan 2016 21:41

Chrisstoffer, linket i din signatur til facebook-siden er i udu.
Jeg sender dig en PB om lidt.
Med Venlig Hilsen,

KFJ1972
Brugeravatar

KFJ

  • Indlæg: 209
  • Tilmeldt: søn 2. jul 2006 02:12
  • Geografisk sted: Amager, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pladsmangel i forbindelse med flytning

Indlægsøn 31. jan 2016 23:37

Der var en som spurgte om jeg kunne tage et billede af Ghost'n Goblins, så gik lige i gang med at lede efter det spil. Har ikke fundet det i stakken endnu men fandt nogle andre spil som ikke er på listen i indlæg 1.

Degauss Stick:
Billede

Bomb Jack:
Billede

Bomb Jack Twin:
Billede

Commando:
Billede

Galaga:
Billede

Moon Patrol:
Billede

Pengo:
Billede

Time Pilot:
Billede

Ovenstående er ikke testet så hellere ingen garanti her, navnet på spillet er fundet via klistermærke eller vedlagt seddel.
De spil har naturligvist også ligget tørt og lunt i alle årene.
Med Venlig Hilsen,

KFJ1972

Jman

  • Indlæg: 32
  • Tilmeldt: man 25. maj 2015 06:49
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pladsmangel i forbindelse med flytning

Indlægman 1. feb 2016 00:18

PB sendt
Brugeravatar

KFJ

  • Indlæg: 209
  • Tilmeldt: søn 2. jul 2006 02:12
  • Geografisk sted: Amager, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pladsmangel i forbindelse med flytning

Indlægons 3. feb 2016 11:05

Alt, på nær Olferten, er reserveret til fredag i én samlet handel.
Med Venlig Hilsen,

KFJ1972

Tilbage til Arcademaskine

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 43 gæster