SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 07:46

Nogen der vil sælge sådan én?

Køb og salg af arcademaskine
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Nogen der vil sælge sådan én?

Indlægman 25. aug 2014 20:33

Tillykke med maskinen BarrySlisk, Jeg håber du bliver glad for den når den engang dukker op, og at du vil dele nogle billeder.

Jeg synes du tager lidt for tungt på den lidt hårdere end normal kritik af prisen. Jeg kan godt forstå købet hvis det er "maskinen", og du ikke har tålmodighed til at vente på den "rigtige" pris, og at den dukker op til salg i EU. Jeg synes dog også at det er forkert at sige at den kan findes til $150, især i disse tider hvor priserne er steget en hel del pga. den ekstra fokus der har været på arkade gaming de sidste par år. Jeg ville mene at en renoveret Commando, 100% funktionsdygtig skal ligge på omkring 4-5000dkk. Man skal dog i dit tilfælde lige have i mente at den skal fragtes fra USA som er pænt dyrt, og at den bliver købt hos en forhandler, hvor priserne normal er højere end gennemsnittet, og at denne forhandler skal stille en garanti.

Det handler om udbud og efterspørgsel, og 7000 er det en dedikeret Donkey Kong eller Dragon's Lair ligger på lige for tiden, så jeg kan da godt forstå at folk synes det er dyrt, for samlerne synes ikke at Commando er lige så godt/populært/eftertragtet som en Commando.

Man kan heller ikke sammenligne med priser på eBay for der tager sælgerne virkeligt røven på dem der ikke ved hvor de skal lede. Det er bare Johnny Arcade der kom i tanke om at han elskede at spille Galaga i 80'erne og skriver Galaga i søgefeltet, for sådan én skal han sq have i kælderen, og så er den til salg til fantasi pris, men han skal bare have sådan en.

Det du skriver med 1942 til 1000,- og Bubble Bobble til 2500,- er også helt korrekte priser, da det er meget eftertragtede boards, og det er prislejdet for dem. Der er meget der kan spille ind mht. et spils pludselige prisstigning, og de falder for det meste ikke igen. Et godt eksempel er R-Type der kunne fås til en plovmand for et par år siden, og nu koster det næsten 3000,- fordi der blev snakket en del om det på et forum lige pludselig.

Summa Sumarum, så er det dyrt at få fragtet ting fra USA, og prisen er altid højere hvis man køber hos en forhandler som skal stille en garanti. Men hvis man bare VIL have lige netop DEN maskine, NU, så betaler man også prisen, og er man tilfreds med det, så skal man ikke hænge sig i andres mening. Det er livet sq for kort til 8)

Endnu engang, tillykke med maskinen. Jeg håber vi får nogle billeder at se, og at jeg ser dig smide nogle scores i vores highscore forum :D
Brugeravatar

BarrySlisk

  • Indlæg: 451
  • Tilmeldt: søn 17. nov 2013 13:54
  • Geografisk sted: Roskilde
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Nogen der vil sælge sådan én?

Indlægman 25. aug 2014 21:18

Jamen, tak for det.

Jeg har 2 "maskiner". Og det er Commando og Ikari Warriors. Jeg ved ikke helt hvorfor. Ikari Warriors kender jeg fra Amigaen og det synes jeg var ret fedt. Donkey Kong er måske mere værd, men det siger mig ikke så meget. Jeg har også en svaghed for Wizard of Wor, da det er et af de allerførste spil jeg prøvede til Commodore 64. Det havde nogle fede scary lyde.

Jeg anerkender at jeg måske nok har givet mere end kendere ville gøre og kunne finde det til. Nu er jeg den impulsive type. Jeg har savlet lidt over maskiner der er kommet og gået på Ebay og lige pludselig så skal det bare være nu. Penge betyder ikke så meget for mig (bob bob), når først jeg får sat mig noget i hovedet.

Jeg kunne godt tænke mig at at høre om I der køber fra privatpersoner fra USA nemt kan få dem til at sende til Danmark? Mange ebay sælgere sender kun til USA. Og hvad koster fragten? Jeg synes at 3.600 kr er en ok pris, men hvad ved jeg. Uanset om man så i en fantasiverden kunne få maskinen til 800 kr, så slipper man ikke for fragt og moms og måske endda told, så under alle omstændigheder havner man vel i nærheden af 6.000, som absolut minimum. Så hvordan kan prisniveauet så være 4 - 5.000 i danmark, når den ikke engang under optimale omstændigheder kan importeres til den pris? Men det er måske netop derfor at der ikke er mange fede maskiner til salg i Danmark. Folk gider ikke at betale prisen? Der er ikke andet end racerspil eller skyde med pistol-spil, virker det som om.

Hvis folk på ebay tager røven på Johnny Arcade og BarrySlisk, hvorfor sælger alle så ikke på ebay frem for at sælge til peanuts til kendere? Det giver ikke mening for mig.

EDIT: eller mente du 4-5000 kr i USA? I så fald har jeg givet 40% for meget, big deal. Det kan jeg altså ikke græde snot over særlig længe.
Enjoying something I want in my limited time on Earth is more important to me than trying to save a few hundred dollars and waiting over a decade. - koolmoecraig, KLOV member
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Nogen der vil sælge sådan én?

Indlægman 25. aug 2014 21:28

Fordi det for mange arcade-elskere handler mere om at tingene får et godt hjem med masser af arcade-kærlighed, end hvormeget man kan få for det. Iøvrigt er det bestemt heller ikke hverken problemfrit at sælge på eBay og/eller at sælge til udlandet.
Jeg vil iøvrigt også bare ønske Til Lykke med maskinen og velkommen til. Uden at gå ind i "skyld", "hvem der startede" osv. er jeg ked af sådan som denne tråd udviklede sig. Det er bestemt *ikke* sådan der plejer at blive taget imod nye ansigter };-D (ved sgu ikke om det er fuldmåne for tiden, eller folk bare får for lidt eller hva'?!)
Mht. køb fra privatpersoner i USA, gør jeg det slet ikke mere; præcis af alle de grunde du nævner, samt moms og dummebøder. Det er simpelthen for besværligt.

morten

  • Indlæg: 479
  • Tilmeldt: tors 13. sep 2007 10:53
  • Geografisk sted: Kolding
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Nogen der vil sælge sådan én?

Indlægman 25. aug 2014 22:28

Tror priser generelt er lidt lavere i dk på mange typer af maskiner og flippere, mon ikke det er fordi vi er lidt nærige og ikke vil betale for meget :-)

Ja tråden her er da kørt af sporet, og det også tidligere er set.

Vi var langt hvis man kunne holde sig til det gamle ordsprog : Kan man ikke sige noget pænt til andre, kan man jo holde mund...

Når alt er, har også jeg købt maskiner i udlandet og det kan være det eneste der er muligt, da det man søger ikke findes i dk, sådan er det bare... Gu er det nemmere og måske billigere at "hente en maskine lige om hjørnet", men det er bare ikke altid muligt.

Nu har du bare at glæde dig til den kommer hjem, og så få spillet på den :-)
Leder efter : Road show, ToM, eller andet spændende
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Nogen der vil sælge sådan én?

Indlægtirs 26. aug 2014 07:28

BarrySlisk skrev:Jamen, tak for det.

Jeg har 2 "maskiner". Og det er Commando og Ikari Warriors. Jeg ved ikke helt hvorfor. Ikari Warriors kender jeg fra Amigaen og det synes jeg var ret fedt.


Arcade maskinen er endnu federe end den version på Amiga. På arcade maskinen er der specielle joysticks med twist-håndtag, som man bruger til at ændre skyderetningen med. Det fungerer ret godt.

BarrySlisk skrev:Der er ikke andet end racerspil eller skyde med pistol-spil, virker det som om.


Jeg tror det er fordi, at selv tilbage i 80'erne var der ikke særligt mange dedikerede maskiner i Danmark. Der blev spillene importeret og sat i Jeutel og CompuGame standard kabinetter. Senere da arcade "uddøde" og de store flotte racer og skydespil kom til i midten af 90'erne, ja, så var der ikke samme mulighed for at bare proppe dem i et standard kabinet.

Mr. Multiball

  • Indlæg: 831
  • Tilmeldt: søn 13. maj 2012 14:47
  • Geografisk sted: Hele Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Nogen der vil sælge sådan én?

Indlægtirs 26. aug 2014 08:05

Hey Barryslisk

Vi må ikke glemme hyggen såååå, velkommen.

Jeg har købt x antal maskiner gennem tiden, nogle billige, andre hammer dyre.

Jeg havde ALDRIG kunne have haft alle de maskiner hvis ikke jeg havde set bort fra økonomi og i stedet lade mine føelser bestemme.

Om du køber en maskine til 100 kr eller 100.000 kr. Så handler det om du er glad.

Du må tilgengæld(som jeg selv har måtte) lære at på forumer som dette brænder folk så meget for det at det nogle gange bliver udtrykt forkert.. Sorry.

Håber du finder din akari snart så der er kommet 2 fine maskiner til Danmark.

Glenn
Brugeravatar

BarrySlisk

  • Indlæg: 451
  • Tilmeldt: søn 17. nov 2013 13:54
  • Geografisk sted: Roskilde
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Nogen der vil sælge sådan én?

Indlægtirs 26. aug 2014 10:20

1up skrev:Arcade maskinen er endnu federe end den version på Amiga. På arcade maskinen er der specielle joysticks med twist-håndtag, som man bruger til at ændre skyderetningen med. Det fungerer ret godt.

Ja det glæder jeg mig også helt vildt til at prøve. Og så er det oplagt også lige at smide et Guerilla Wars PCB i, da det jo også benytter roterende joysticks.
Enjoying something I want in my limited time on Earth is more important to me than trying to save a few hundred dollars and waiting over a decade. - koolmoecraig, KLOV member
Brugeravatar

BarrySlisk

  • Indlæg: 451
  • Tilmeldt: søn 17. nov 2013 13:54
  • Geografisk sted: Roskilde
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Nogen der vil sælge sådan én?

Indlægtirs 26. aug 2014 10:22

Mr. Multiball skrev:Hey Barryslisk
Vi må ikke glemme hyggen såååå, velkommen.

Tak for det.

Mr. Multiball skrev:Håber du finder din akari snart så der er kommet 2 fine maskiner til Danmark.

Jeg tror næsten at jeg kan love at der med årene kommer mere end 2 ;)
Enjoying something I want in my limited time on Earth is more important to me than trying to save a few hundred dollars and waiting over a decade. - koolmoecraig, KLOV member
Brugeravatar

Muerto

  • Indlæg: 942
  • Tilmeldt: søn 24. feb 2008 10:39
  • Geografisk sted: Kerteminde (5300) DK
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Nogen der vil sælge sådan én?

Indlægtors 28. aug 2014 20:36

Faldt lige over dette spil som også bruger roterende joysticks: http://www.arcade-museum.com/game_detai ... me_id=7981
Så er der da 3 spil du kan bruge :)
Need - More space!
Brugeravatar

BarrySlisk

  • Indlæg: 451
  • Tilmeldt: søn 17. nov 2013 13:54
  • Geografisk sted: Roskilde
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Nogen der vil sælge sådan én?

Indlægfre 29. aug 2014 09:10

Det spil kendte jeg ikke..

Der er i øvrigt en Super Hangon til salg på Lauritz.com. PT til 1500 kr.

http://www.lauritz.com/da/auktioner/?FL ... llemaskine
Enjoying something I want in my limited time on Earth is more important to me than trying to save a few hundred dollars and waiting over a decade. - koolmoecraig, KLOV member
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 799
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Nogen der vil sælge sådan én?

Indlægfre 29. aug 2014 16:45

BarrySlisk skrev:Jeg har 2 "maskiner". Og det er Commando og Ikari Warriors. Jeg ved ikke helt hvorfor. Ikari Warriors kender jeg fra Amigaen og det synes jeg var ret fedt.


1up skrev:Arcade maskinen er endnu federe end den version på Amiga. På arcade maskinen er der specielle joysticks med twist-håndtag, som man bruger til at ændre skyderetningen med. Det fungerer ret godt.


Muerto skrev:Faldt lige over dette spil som også bruger roterende joysticks: http://www.arcade-museum.com/game_detai ... me_id=7981
Så er der da 3 spil du kan bruge :)


Jamen Commando bruger da ikke roterende joystick ???

Og hvis noget bruger roterende joystick (2 player) så kan det vel ikke være jamma, da jamma kun understøtter fire ledninger til joysticks og op til 3 knapper pr. spiller.

Eller har jeg ikke helt graspet hvad et roterende joystick er? ..... forestiller mig en kombo af et alm. 8 vejs-joystick og en løsning der gør at joysticket kan vrides lidt ligesom en drejeknap til pong.
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

BarrySlisk

  • Indlæg: 451
  • Tilmeldt: søn 17. nov 2013 13:54
  • Geografisk sted: Roskilde
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Nogen der vil sælge sådan én?

Indlægfre 29. aug 2014 17:41

Nej det er Ikari Warriors som har roterende joysticks, da jeg brændende ønsker mig denne maskine.

Jeg har selv undret mig over hvordan det tilsluttes. Jeg har faktisk startet en tråd om det.
Enjoying something I want in my limited time on Earth is more important to me than trying to save a few hundred dollars and waiting over a decade. - koolmoecraig, KLOV member
Brugeravatar

BarrySlisk

  • Indlæg: 451
  • Tilmeldt: søn 17. nov 2013 13:54
  • Geografisk sted: Roskilde
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Nogen der vil sælge sådan én?

Indlægfre 29. aug 2014 17:44

Fra Wikipedia:
Ikari used SNK's model LS-30 joysticks, which contain a 12-way rotary switch box. The joysticks are connected to the PCB via auxiliary wiring harnesses.
Enjoying something I want in my limited time on Earth is more important to me than trying to save a few hundred dollars and waiting over a decade. - koolmoecraig, KLOV member
Brugeravatar

BarrySlisk

  • Indlæg: 451
  • Tilmeldt: søn 17. nov 2013 13:54
  • Geografisk sted: Roskilde
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Nogen der vil sælge sådan én?

Indlægfre 29. aug 2014 20:36

I denne video kan man se at joystick har sin egen tilslutning. Det er dog Guerilla War, ikke Ikari Warriors, som videotitlen antyder.

https://www.youtube.com/watch?v=k9aUH-rJGqE
Enjoying something I want in my limited time on Earth is more important to me than trying to save a few hundred dollars and waiting over a decade. - koolmoecraig, KLOV member
Foregående

Tilbage til Arcademaskine

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 31 gæster