SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er søn 28. apr 2024 18:03

Tempest maskine jagt...

Køb og salg af arcademaskine
  • Forfatter
  • besked

wladimzappo

Tempest maskine jagt...

Indlægtirs 28. nov 2006 19:27

Hej!

Jeg er ny herinde og har et spørgsmål:
Jeg er i gang med at finde ud af den bedste måde at anskaffe mig en TEMPEST arkade maskine. Ligenu har jeg hverken midler eller for en sags skyld plads til en sådan, men jeg vil alligevel i gang med eftersøgningen. Har nogen herinde nogen ide om hvor det er bedst at lede, eller er der måske endda nogen herinde der har en maskine de har tænkt at skille sig af med?

På forhånd tak for svarene!

WZ
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Tempest maskine jagt...

Indlægtirs 28. nov 2006 19:54

Jeg har selv i længere tid ville komme ind på livet af en Tempest-maskine, men uden held.

Der er efter min erfaring flere 'issues' omkring Tempest; jeg lister her et par stykker af mine erfaringer:

1) Der findes ikke mange af dem (verdensplan), og mange er blevet ombygget (skamferet) til andre spil.
2) Den har (naturligvis) ikke standard interface.
3) Den bruger en native vektorskærm, i modsætning til langt de fleste andre arcadespil der bruger rasterskærm (fundamentalt set det samme som et alm. fjernsyn).
4) Den styres med en spinner og ikke joystick.
5) Det er forholdsvis 'nemt' at finde et pcb-sæt til en 'rimelig' pris, men så mangler man jo stadig vektorskærm, spinner og kabinet.
6) Vektoskærme er generelt noget stads, der går i stykker for et godt ord.
7) Jeg har ikke har haft held til at finde een eneste Tempestmaskine i DK.

Min interesse for Tempest startede for ca. et år siden, hvor jeg købte en Jaguar og T2K. Jeg var solgt med det samme, og ville derefter meget gerne prøve den originale maskine.
Jeg er iøvrigt helt vild med designet af kabinettet.

Jeg hører meget gerne fra dig hvis du får held til at finde een; vil meget gerne prøve een }:-)

Mit generelle råd er: Har du penge så kan du få; kig på eBay.com
Du kan sagtens få dig en maskine, men prisen og fragt bliver dyr.

wladimzappo

Indlægtirs 28. nov 2006 20:15

Jeg har prøvet EBay, men de fleste maskiner derinde sælges og fragtes kun i det lokalområde de sælges i... hvis man da kan kalde U.S.A. et lokalområde. Sidste gang jeg så en maskine var ombord på en af de gamle storebæltsfærger, men hvor en så er blevet af?

Og i lige måde hvis du hører om noget!

WZ

spacefractal

  • Indlæg: 188
  • Tilmeldt: fre 14. apr 2006 16:59
  • Geografisk sted: Bagsværd
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægons 29. nov 2006 16:35

Selv Tempest spinneren, iføgle http://www.retroblast.com/reviews/roundup5b.html er svær at finde.

Så, jeg kan med andre ord kun give Edgen ret.


Det nærmeste man kan gøre med en sådan en maskine, må være en mame maskine, hvor joysticket bliver skiftet ud med en spinner, og så kun at spille de spil, der kan bruges med en spinner.

Rommene til Tempest har for lidt siden (et år siden?) til salg (endda fuldt lovlig) for brug med mame, men siden skulle nu være lukket ned for et stykke tid siden. Jeg kan dog desværre huske navnet var på den siden.

Tilbage til Arcademaskine

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 34 gæster