SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 06:53

Findes spille-maskiner.dk på facebook?

Information, forslag til forbedringer, ris/ros osv.
  • Forfatter
  • besked

Fjeder

  • Indlæg: 158
  • Tilmeldt: tirs 5. apr 2011 18:12
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Findes spille-maskiner.dk på facebook?

Indlægman 2. jul 2012 19:47

hvis ikke, kunne det måske være en ide at overveje??
Det kunne bl.a. være med til at udbrede kendskabet til arkade, flipper og mamemaskiner.. i sidste ende kan det måske endda hjælpe til at der ikke er så mange maskiner, der ryger til udlandet?? :D
Dette kan dog også være en ulempe, da det måske kan resultere i at forummet dør :?
så mit forslag er både godt og skidt.. Andre der har overvejelser omkring det??
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Findes spille-maskiner.dk på facebook?

Indlægman 2. jul 2012 20:32

Tror ikke det ville tage livet af forummet...;)

Men det er måske ikke så ringe en ide alligevel, hvad siger i andre ?
Brugeravatar

nico

  • Indlæg: 346
  • Tilmeldt: lør 3. okt 2009 15:00
  • Geografisk sted: Østjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Findes spille-maskiner.dk på facebook?

Indlægman 2. jul 2012 20:46

hvorfor ik ?
Arcadeshoppen har allerede en FB side
Brugeravatar

Jeppedk

  • Indlæg: 339
  • Tilmeldt: søn 8. maj 2011 22:14
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Findes spille-maskiner.dk på facebook?

Indlægman 2. jul 2012 22:48

Det er jo en meget god måde at få sat ansigt på folk. Det kan sikkert føre lidt nye venskaber - og sikkert også nye folk på forummet - venners venner osv.

På den anden side, så skal ALT jo på facebook ,hele tiden, og uden at vide hvorfor. Det er ved at tage frygteligt overhånd.

Dette er et forum for mennesker med hang til nostalgi og retro gaming, så måske passer et "gammeldags" forum rigtig godt til os.
På en måde virker det også meget mere troværdigt og seriøst med et forum fremfor facebook. Det er god stil og tone her i "klubben" :)

Så den er lidt svær, og mit råd vil umiddelbart være det samme jeg giver mange af mine kunder (jeg arbejder som artdictor på et reklamebureau, og sender ofte kunder på facebook)

Såfremt spillemaskiner skal på FB, bør der ligges en plan for det. Hvad er målet, og hvorfor vil man gerne på, hvad vil man opnå. Det skal ikke gøres bare fordi at det er nemt. Hvis det bliver gjort rigtigt kan det være super.
Men det vil kræve lige så meget tid, som dette forum, at servicere en facebook. Og er der tid/overskud til det?

Det er ikke for at have nej-hatten på, jeg har bare set så mange lave facebook sider uden lige at tænke det igennem først. Jeg siger det udelukende fordi, at dette forum er så skidegodt, og det ville være ærgerligt med en halvhjertet facebook som ikke holder den ellers høje standart, og dermed kunne have en forringende effekt på forummet

Det bliver spændende at høre hvad der sker. Og jeg står gerne til rådighed hvis der er brug for lidt strategisk sparring ( man kommer rigtig langt, bare ved at stille sig spørgsmålet "hvad er det primære formål med min facebook profil?" inden man starter op - kan man ikke svare 100% klart, har din facebook ikke noget mål, og dermed er dens eksistens, i mine øjne, heller ikke berettiget.

Vil man
- rekruttere flere medlemmer til forummet gennem FB? (hvor mange klikker "like" uden at ane hvad de liker)
- flytte diskussioner fra forummet over på FB?
- sætte ansigt på brugerne, og gøre det endnu lettere for dem at finde hinanden
- udnytte FB'S funktioner til fx events i håb om at fllere ser, og tilmalder sig arrangementer?
-udnytte andre af FBs funktioner fx billed/video upload
- osv osv
Og hvem skal styre det hele? Brugerne selv eller admins, og i så fald hvem?

... Hold kæft et langt indlæg. Undskyld.

Det er ikke skrevet for at lege kloge-åge, det er skrevet af kærlighed til dette superfede forum med venlige seriøse mennesker som der skal værnes om. Verden er flud af idioter, og de er allesammen på facebook, og venter kun på at gøre livet besværligt for os andre med SPAM og ligegyldige opdateringer om børn og weekender.

Nuff' said

Godnat
Jeppe.

jeg har aldrig vundet noget i en bamsekran
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Findes spille-maskiner.dk på facebook?

Indlægtirs 3. jul 2012 09:44

Jeppedk skrev:Det er jo en meget god måde at få sat ansigt på folk. Det kan sikkert føre lidt nye venskaber - og sikkert også nye folk på forummet - venners venner osv.

På den anden side, så skal ALT jo på facebook ,hele tiden, og uden at vide hvorfor. Det er ved at tage frygteligt overhånd.


Ja, det var også mine tanker til at begynde med, flere ville måske bliver bekendt med forummet, men mon ikke de fleste jo kender google, og derved nok skal finde forummet.

Jeg er ikke selv bruger af Facebook, og er helt enig med dig omkring at det har taget overhånd, at folk smider alt på facebook.

Jeppedk skrev:På en måde virker det også meget mere troværdigt og seriøst med et forum fremfor facebook. Det er god stil og tone her i "klubben" :)


Ja, forummet bliver ved med at være som det er, er ikke selv interesseret i at rykke "tråde" over til facebook, facebook siden skulle bare være et "visitkort" for forummet.

Jeppedk skrev:Såfremt spillemaskiner skal på FB, bør der ligges en plan for det. Hvad er målet, og hvorfor vil man gerne på, hvad vil man opnå. Det skal ikke gøres bare fordi at det er nemt. Hvis det bliver gjort rigtigt kan det være super.
Men det vil kræve lige så meget tid, som dette forum, at servicere en facebook. Og er der tid/overskud til det?


Nej, syntes ikke jeg har voldsomt meget tid til at skulle servicere en facebook profil også, nu er arbejdet med at holde forummet her kørende, og fri for spam heldigvis blevet mindre efter opdateringen, så passer mig fint at der ikke er meget mere arbejde ved det....:)

Jeppedk skrev:
Vil man
- rekruttere flere medlemmer til forummet gennem FB? (hvor mange klikker "like" uden at ane hvad de liker)
- flytte diskussioner fra forummet over på FB?
- sætte ansigt på brugerne, og gøre det endnu lettere for dem at finde hinanden
- udnytte FB'S funktioner til fx events i håb om at fllere ser, og tilmalder sig arrangementer?
-udnytte andre af FBs funktioner fx billed/video upload
- osv osv
Og hvem skal styre det hele? Brugerne selv eller admins, og i så fald hvem?


Umiddelbart ville det være at sprede budskabet lidt omkring forummet.
Nej, syntes ikke man skal flytte diskussioner over til facebook, det er der ingen grund til.
Ja, det ville da være meget sjovt at "sætte ansigter" på de forskellige bruger herinde fra, men så vigtigt er det faktisk heller ikke.
Facebook er selvfølgelig også en god mulighed for at promovere evt. events, men vi vil jo heller ikke have hvem som helst dukker op til vores events.
Facebook kan selvfølgelig bruges til upload af billede/video, men det kan forummet jo også.
Da undertegnet ikke har tid til at skulle bruge voldsomt meget tid på FB, og faktisk heller ikke har den store kendskab til FB, ville det være lækkert med lidt hjælp til dette, enten fra brugere eller admins herinde fra.

Jeppedk skrev:
... Hold kæft et langt indlæg. Undskyld.

Det er ikke skrevet for at lege kloge-åge, det er skrevet af kærlighed til dette superfede forum med venlige seriøse mennesker som der skal værnes om.


Helt okay, det var super at få dine inputs her, for som sagt er ikke selv FB fan overhovedet, så var lækkert med lidt indput fra en der ved lidt om facebook, og hvad dette kan bruges til.

Jeppedk skrev:Verden er flud af idioter, og de er allesammen på facebook, og venter kun på at gøre livet besværligt for os andre med SPAM og ligegyldige opdateringer om børn og weekender.


Og det er så også en af grundene til at undertegnet ikke SPILDER sin tid på facebook, det er for undertegnet fyldt med fuldstændigt ligegyldige ting, og efter min vurdering kun tidsfordriv, og her vil jeg så hellere læse lidt mere interessante indlæg her og på diverse forums....:)

Fjeder

  • Indlæg: 158
  • Tilmeldt: tirs 5. apr 2011 18:12
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Findes spille-maskiner.dk på facebook?

Indlægtirs 3. jul 2012 17:56

Har lige opdaget at Rasmus Koenig (Lokesen herinde) linker til en facebook gruppe på hans hjemmeside (koenigs.dk) .. Den har jeg lige hægtet mig på og ser hvad det er for noget :) .. Gruppen hedder "Project Mame" .. men den er nok nemmest at finde via han hjemmeside :)
Brugeravatar

Jeppedk

  • Indlæg: 339
  • Tilmeldt: søn 8. maj 2011 22:14
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Findes spille-maskiner.dk på facebook?

Indlægtirs 3. jul 2012 19:42

Hej Koluda.

Nu var mit indlæg ikke ment som et forhør... selv det næsten endte sådan ;)
Men jeg kan jo se at du netop har overvejet mange af faldgrupperne - og derfor sikekrt ikke bliver et problem. Og så kan fordelene jo sagtens op veje ulemperne.

Hvis du laver en facebook, vi ljeg i hvert fald melde mig på. Jeg stiller da også gerne op som Admin (måske ikke lige som
über-admin, men gerne som flittig hjælper og slave arbejder). Og kan ogås sagtens hjælpe med at få den oprettet ordentligt fra starten af. Let me know hvis det har interesse.

Keep up the, very, good work
Jeppe.

jeg har aldrig vundet noget i en bamsekran

Fjeder

  • Indlæg: 158
  • Tilmeldt: tirs 5. apr 2011 18:12
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Findes spille-maskiner.dk på facebook?

Indlægtirs 3. jul 2012 21:22

Hej Jeppedk

Synes ikke dit indlæg virkede som et forhør af nogen art!! Du har noget viden og erfaring med facebook, og få hjulpet virksomheder i gang der. Det er den viden, du brugte i dit indlæg, og det er værdifuld info du kom med i dit indlæg!
Så ingen kritik fra mig over dit lange indlæg, da der var så mange gode pointer i det :)

Koluda var også rigtig meget tilfreds med dit indlæg, læste det grundigt igennem og kom med god respons på netop dit indlæg, så igen er der ikke noget kritik..

Jeg fik bare en af mine tossede ideer, og tænkte den skulle da lige luftes og deles med jer andre :)
Du havde bare den input, jeg ikke lige selv havde overvejet.. Det er rigtig dejligt at få sådan en smøre viden, den kan bruges til noget, og giver stof til eftertanke - ikke kun nu, men også fremover. Så igen, stor ros fordi du tog dig tiden og ulejligheden til at skrive så stort og godt et indlæg :)

Tilbage til Forummet generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 31 gæster