SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 06:54

Censur talemåde Etik m.m.

Information, forslag til forbedringer, ris/ros osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

spilleman

  • Indlæg: 1271
  • Tilmeldt: lør 9. aug 2008 12:51
  • Geografisk sted: 4735 Mern
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Censur talemåde Etik m.m.

Indlægman 26. mar 2012 17:32

Ja jeg syntes også at vi kunne have en tråd om hvordan man opføresig på dette forum.

vi kan jo alle sammen blive enig om at rasiseme m.m. er bandlyst og vil blive slettet med det samme.

Udover dette, har jeg hele tiden ment at dette var et åben forum og hver person har ret til at skrive sin holdning.

Derfor må jeg sige at jeg er lidt skuffet over at der lige pluseligt bliver lavet censur., uden nogen form for advarlser.
Hvis der er nogen der bliver støt over noget der bliver skrevet kan man jo rette kontakt til den person og bede ham om at ændre sit indlæg, hvis personen ikke mener at det er rigtig kan man så slette hans indlæg og ved flere gentagelser evt slette hans profil.
men giv personen en cange før man sletter.
vi kender jo alle til at komme til at skrive noget lige i det øjeblik, som man godt kan se bagefter ikke var så heldig..

En anden ting at slette et link til en anden side "som er lovlig"
kan jeg slet ikke forstå, hvis der er nogen der mener at det kunne være relevant, bør det ikke slettes.

Men måske burde der være en politik om salg af mame maskiner med spil på, og salg at div. kopispil m.m.

Tilsidst ville jeg håbe på en mere sober debat fremover

/Spilleman
"Hellere en beskidt hverdagskirke end en poleret søndagskirke"
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Censur talemåde Etik m.m.

Indlægman 26. mar 2012 17:49

God ide ja...

Er selv pt. lidt ophængt for tiden, noget du evt. havde lyst til at strikke sammen ?
Brugeravatar

Stefan Grønnebæk

  • Indlæg: 22
  • Tilmeldt: ons 29. jul 2009 14:56
  • Geografisk sted: Birkerød
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Censur talemåde Etik m.m.

Indlægman 26. mar 2012 17:58

koluda skrev:God ide ja...

Er selv pt. lidt ophængt for tiden, noget du evt. havde lyst til at strikke sammen ?


Nejnejnej...det sker bare ikke Lars Krimi
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 799
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Censur talemåde Etik m.m.

Indlægman 26. mar 2012 18:33

spilleman skrev:Men måske burde der være en politik om salg af mame maskiner med spil på, og salg at div. kopispil m.m.


Rolig nu. Nu bliver det da lige lovlig politistat-agtigt. Som om censuren ikke var nok.

Med mindre det selvfølgelig er en "politik" som nævner at copyright er en forbrydelse mod menneskeheden :)

Synes ikke vi lige behøver mere liberal-kapitalisme her på forum.

Hvis vi skal til at køre multimediegiganternes interesse, så er det jo ikke kun mame-maskiner med spil, bootlegs og multiboards. Så er det osse reproduktioner af arcade/flipper art... både CPOs, playfields, sideart, bezels, marquees osv.

Det er de små sjove videoklip, jokes og grafiske præsentationer som folk laver eller linker til, underlædningsmusik til podcasts, videoclip osv.

Det er det meste grafik som er brugt til at lave denne hjemmeside.

osv osv

Så KAN forummet jo lige så godt få lov at dø efter min mening.

----------

Hov glemte lige... Du skal dog osse have noget credit osse spilleman :) .... Jeg synes faktisk resten af tråden er ganske fornuftig :)
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Censur talemåde Etik m.m.

Indlægman 26. mar 2012 20:23

Vi har siden forummets opstart klaret os uden regler, og holdt os til sund fornuft, og respekt for hinanden...:)

Så for min skyld kan vi da godt fortsætte sådan.... så kan vi kalde det en tråd i sund fornuft, men nogle retningslinier i hvordan man opfører sig civiliseret på en offentligt forum....;)
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 799
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Censur talemåde Etik m.m.

Indlægman 26. mar 2012 20:55

koluda skrev:Vi har siden forummets opstart klaret os uden regler, og holdt os til sund fornuft, og respekt for hinanden...:)

Så for min skyld kan vi da godt fortsætte sådan.... så kan vi kalde det en tråd i sund fornuft, men nogle retningslinier i hvordan man opfører sig civiliseret på en offentligt forum....;)


Enig :)

Som Spilleman smukt beskrev det:

spilleman skrev:...vi kender jo alle til at komme til at skrive noget lige i det øjeblik, som man godt kan se bagefter ikke var så heldig.


Vil også tro at vi alle kender til den med øjeblikket (og respekterer og accepterer at tonerne nogle gange kan gå lidt højt). Og som Koluda skrev, og som jeg har quoted ham for så er jeg bestemt også tilhænger af sund fornuft og respekt for andre.

Det som MrOpposite og Nicholas mener med "konger" har jeg ikke tænkt nærmere over da jeg ikke synes jeg så nogen som "konger". Der er mange som er meget hjælpsomme og som har stor viden, og jeg synes da bestemt at jeg er blevet behandlet pænt og ligeværdigt, og har fået utrolig meget kvalificeret hjælp i den tid jeg har været her.

Men samme dag (eller dagen før) som tråden med spil-museet startede fik jeg da lidt en opvågning over en kommentar, i en tråd jeg havde oprettet, fra en person som synes han skulle gøre sig til herre over hvem som skulle dyrke hvad som hobby... En tråd som drejede sig om noget helt andet. Og da jeg bad ham fise af med sit smagsdommeri fik jeg en besked, i samme tråd som jeg havde bedt vedkommende om IKKE at spamme, om at jeg var havnet i hans filter og "kan du have det godt" (tænkte da osse "hvalp!" :))

DER forstod jeg det med "konger". Nogle folk tror de har en status som gør at de kan behandle andre efter deres eget forgodtbefindende, og det er bare ikke fedt. Og for pokker som jeg grinede da jeg i et af de slettede indlæg i museumstråden fra MrOpposite læste noget ala "og ellers havner I bare i sure-*****´s filter".

Problemet opstår dog først når andre også tror at de pågældende har "konge-status" :)

Jeg og mange andre som kender til, hvad spilleman beskrev:
spilleman skrev:...vi kender jo alle til at komme til at skrive noget lige i det øjeblik, som man godt kan se bagefter ikke var så heldig.

er forhåbentlig også parate til at undskylde hvis man utilsigtet har trådt andre over tæerne.

Og så er der dem som føler sig hævede over den slags ting.... DE er, i mine øjne, et problem-(barn) :)

(Hehe, og beklager den med "barn". Der er ikke ment nogen former for aldersfascisme.. Der er alene ment som at mangel på pli, empati og respekt for andre godt kan forekomme hos folk man ellers ville betegne som "voksne").
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

spilleman

  • Indlæg: 1271
  • Tilmeldt: lør 9. aug 2008 12:51
  • Geografisk sted: 4735 Mern
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Censur talemåde Etik m.m.

Indlægman 26. mar 2012 21:12

:D
Rolig nu. Nu bliver det da lige lovlig politistat-agtigt. Som om censuren ikke var nok.


Der fik jeg vist trådt lidt ved siden af, det var slet ikke meningen at det skulle opfattes som politistat-agtigt. men mere som et eks. på andre ting man også kunne give censuren pensel, og så ville jeg give dig ret i at det begynder at være et kedeligt forum :roll:

Men sådan er det jo heldigvis ikke der er 99,9% fornuftige, flinke og søde mennensker på dette forum så stor ros til de 99,9% :wink:

Men nogle få og nyttige retningslinier
Eks.
Der må ikke debateres i købs og salgs tråd
Brugeravatar

LJK.

  • Indlæg: 293
  • Tilmeldt: lør 27. okt 2007 23:02
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Censur talemåde Etik m.m.

Indlægman 26. mar 2012 21:15

Jeg er meget enig med Spilleman.
Det var faktisk lige præcis det med at der uden varsel blev udøvet kraftig censur der fik mig til at gå ind i debatten i tråden (spilmuseet truet af lukning)
Mine pins: Terminator 2. Dialed in le.
Pins på vej:
Maskiner tilsalg:
Maskiner ønskes: RCT.
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Censur talemåde Etik m.m.

Indlægman 26. mar 2012 21:49

Bosse skrev:
Men samme dag (eller dagen før) som tråden med spil-museet startede fik jeg da lidt en opvågning over en kommentar, i en tråd jeg havde oprettet, fra en person som synes han skulle gøre sig til herre over hvem som skulle dyrke hvad som hobby... En tråd som drejede sig om noget helt andet. Og da jeg bad ham fise af med sit smagsdommeri fik jeg en besked, i samme tråd som jeg havde bedt vedkommende om IKKE at spamme, om at jeg var havnet i hans filter og "kan du have det godt" (tænkte da osse "hvalp!" :))

DER forstod jeg det med "konger". Nogle folk tror de har en status som gør at de kan behandle andre efter deres eget forgodtbefindende, og det er bare ikke fedt.


Det er netop bla. derfor den tråd blev så kraftigt ryddet op, hvis man finder sig i at sådan forekommer, så breder det sig også til andre tråde på forrummet, og det er jeg ikke interesseret i, tonen er normalt venligt og hyggelig herinde, men er der flere tråde der fremgår som denne tråd havde udviklet sig til, så vil der også blive flere episoder, og forummet vil måske tiltrække trolls som netop kun deltager på forums for at hakke på andre, disse har dog ikke den store fremtid på en forum som dette, hvis brugerne ellers har respekt for hinanden, og diskutere på et fornuftigt plan.

Tilbage til Forummet generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 32 gæster