SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er søn 28. apr 2024 00:13

Hej alle

Information, forslag til forbedringer, ris/ros osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

mr_lou

  • Indlæg: 26
  • Tilmeldt: ons 18. aug 2010 17:47
  • Geografisk sted: Hobro
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Hej alle

Indlægons 18. aug 2010 18:19

Vil blot lige hilse på alle. Har lige tilmeldt mig dette forum.

Jeg er vældig interesseret i de gamle akade maskiner og spillene deri. I lørdags slæbte jeg 5 kammerater og kæresten med til Spilmuseet i Ikast, hvor vi spillede for kr. 500-600 i de 4 timer de havde åbent. DET var godt! :)
Vi registrerede vores scores i et lille online system via vores mobil-telefoner, og kunne derfor hurtigt finde dagens vinder da vi var færdige: Den person som havde fået flest førstepladser (5 point pr. førsteplads) og flest score-registreringer (1 point pr. score-registrering). Jeg havde så købt en vandrepokal til vinderen, og alle var enige om at vi tager derned og dyster igen næste år.
Vi er de rene amatører mht scores, så jeg vil overhovedet ikke fortælle hvad de ligger på. Det er ikke der vores fokus er. Vi går mere op i at have det sjovt. :wink:

Jeg må sige med det samme, at jeg ingen som helst forstand har på hvordan og hvorledes arkade maskiner er opbygget, eller hvordan og hvorledes med forskellige standarder. Jeg har læst lidt indlæg her på forummet, og kan forstå der er noget der hedder Jamma... og aner stadig ikke havd det er, men det er sådan set også fuldstændig ligegyldigt, fordi der er samtidig heller ikke et gram håndværker i mig, så jeg kommer aldrig til at bygge min egen arkade maskine alligevel. :wink:

Men på et tidspunkt når jeg falder over det rigtige tilbud i nærheden af Hobro hvor jeg bor, så skal jeg have købt mig en arkade maskine med flere spil i, enten i form af en MAME maskine eller noget med noget multiboard.
Jeg går ikke så meget op i at det er originalt. Vi har ikke plads til mere end én maskine alligevel.

Barndommens kære minder hedder Bubble Bobble, Repulse, Dig Dug, Mr.Do, Amidar, Frogger, Rallybike, Burger Time, 1942, Donkey Kong, Gorf, Ladybug, Moon Patrol, Pacman, Pengo, Rainbow Islands, R-type, Solomons Key, Track'n'Field, Wonderboy og Elevator Action.

Så jeg holder øje med Markeds kategorien her på forummet. :)


Ud over arkade maskiner voksede jeg op med en Amstrad CPC. Kæresten voksede op med en C64'er. Vi skiftede begge til Amiga senere. Resultatet er at vi har et par Amstrads, et par C64'ere og et par Amigaer i huset også - og de er alle sat til og bliver brugt! De bedste spil er simpelthen bare de gamle spil, især hvis der følger lidt nostalgi med samtidig. :)
Brugeravatar

nico

  • Indlæg: 346
  • Tilmeldt: lør 3. okt 2009 15:00
  • Geografisk sted: Østjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hej alle

Indlægons 18. aug 2010 19:38

mr_lou skrev:Ud over arkade maskiner voksede jeg op med en Amstrad CPC. Kæresten voksede op med en C64'er. Vi skiftede begge til Amiga senere. Resultatet er at vi har et par Amstrads, et par C64'ere og et par Amigaer i huset også - og de er alle sat til og bliver brugt! De bedste spil er simpelthen bare de gamle spil, især hvis der følger lidt nostalgi med samtidig. :)


Det er så her vi mangler en "syntes godt om" knap
er det muligt Koluda ? :D
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hej alle

Indlægons 18. aug 2010 19:43

nico skrev:Det er så her vi mangler en "syntes godt om" knap
er det muligt Koluda ? :D


Enig, vi må nøjes med at skrive det, også lave en thumbs up...:)

Billede

Og selvfølgelig et velkommen til vores hyggelige forum...:)
Brugeravatar

mr_lou

  • Indlæg: 26
  • Tilmeldt: ons 18. aug 2010 17:47
  • Geografisk sted: Hobro
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hej alle

Indlægons 18. aug 2010 19:52

Jeg kan da lige vise vores setup. :-)

Billede
Brugeravatar

Muerto

  • Indlæg: 942
  • Tilmeldt: søn 24. feb 2008 10:39
  • Geografisk sted: Kerteminde (5300) DK
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hej alle

Indlægons 18. aug 2010 19:54

BilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBillede
Lyder cool! - og velkommen til!!!
Var selv et smut i arcade museet sidste år hvor mine venner og jeg fyede 5-600 kroner af, men det var sq fedt!!!!!!
Need - More space!

Guldberg

  • Indlæg: 4
  • Tilmeldt: ons 20. okt 2010 20:48
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hej alle

Indlægsøn 24. okt 2010 11:25

Mr. Lou - you just to cool :o)

Tilbage til Forummet generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 31 gæster