SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 15:19

Utidig innblanding i salgstråder på forumet

Information, forslag til forbedringer, ris/ros osv.
  • Forfatter
  • besked

corvette8

  • Indlæg: 10
  • Tilmeldt: tirs 24. feb 2009 15:53
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Utidig innblanding i salgstråder på forumet

Indlægons 18. mar 2009 12:09

I andre forum jeg er medlem av (www.spilledilla.com og www.svenskaflippersallskapet.com) anses det som "dårlig stil" at kommentere andres salgstråder med "feil pris" osv. ref TOTAN og Star Wars salgstråder her på forumet. Her på forumet virker det som at det motsatte er regelen. Folk må da få sette hvilken pris de vil, det er et fritt marked?
Det regulerer seg selv, er prisen feil blir varen ikke solgt. I andre tråder kan man diskutere det meste, men salg/kjøp bør få stå i fred unntagen hvis det er reell interesse for at købe eller sælge synes nå jeg.
Mvh John
Brugeravatar

Mikkel

  • Indlæg: 622
  • Tilmeldt: man 23. apr 2007 17:14
  • Geografisk sted: København NV
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Utidig innblanding i salgstråder på forumet

Indlægons 18. mar 2009 14:17

Jeg kunne ikke være mere enig :)
Brugeravatar

Muerto

  • Indlæg: 942
  • Tilmeldt: søn 24. feb 2008 10:39
  • Geografisk sted: Kerteminde (5300) DK
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Utidig innblanding i salgstråder på forumet

Indlægons 18. mar 2009 19:36

Hey!
Syntes ikke det er forkert at oplyse at en vare er listed til overpris
Nu har jeg selv kommenteret en del i Star Wars tråden, men det var da med hensigt at købe den, så hvorfor skal jeg betale dobbelt op på en vare, når den ikke bliver solgt dyre andre steder??? (ikke engang på ebay!)
Need - More space!
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Utidig innblanding i salgstråder på forumet

Indlægons 18. mar 2009 19:59

Jeg er generelt også enig i at man ikke skal blande sig i andres salgstråde.

Men der er jo mange 1. gangs købere der kommer herinde, og de har generelt tillid til dem der sælger maskiner herinde, at prisen er korrekt og tingene virker.

Når så en varer kommer til salg herinde til overpriser hvilket jeg synets det var, vil jeg da skåne 1. gangs købere i at købe en maskine, som de måske slet ikke kan komme af med, i hvertfald ikke uden et stort tab.

corvette8

  • Indlæg: 10
  • Tilmeldt: tirs 24. feb 2009 15:53
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Utidig innblanding i salgstråder på forumet

Indlægons 18. mar 2009 23:35

Beklager, er ikke enig. I min verden er markedsprisen den prisen nogen er villig at betale. Hvis du eller andre synes en vare er overpriset er det jo bare at la være at købe den.... Alternativt kan man da prutte med sælgeren dersom man er interessert.
Ofte virker det som om folk blander seg inn selv om de ikke har intensjoner om at købe og det er det jeg synes er ufint, ikke at man forsøker at prutte.
Jeg tror at de fleste 1.gangskøbere der er dyktige nok til at finne frem til denne nettsiden også har en klar ide om priser.
Jeg tror ganske enkelt ikke de trenger nogens hjelp til at avgjøre om prisen er feil....

Mvh John
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Utidig innblanding i salgstråder på forumet

Indlægtors 19. mar 2009 18:13

Nej, med det ved jeg så af erfaring af de har.

Kender rigtigt mange 1.gangs købere der er blevet taget ved næsen...
Købt maskiner til sindsyg høje priser, og købt skort maskiner som "skulle" virke, der er desværre også en del klamphuggere i spillemaskine branchen, hvilket flere at de gamle brugere herinde kan bekræfte.

corvette8

  • Indlæg: 10
  • Tilmeldt: tirs 24. feb 2009 15:53
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Utidig innblanding i salgstråder på forumet

Indlægtors 19. mar 2009 20:29

Da er det kanskje en bedre ide at ha en egen tråd med "price-range" på forskjellige spill hvor medlemmene legger inn sitt syn på priser på forskellige ting, og også en tråd for tilbakemeldinger på selgere? Den siste finnes jo her på forumet, men brukes ikke? Hvis du Koluda vet om useriøse selgere burde du vel skrive om dine erfaringer i den tråden? Her er Svenska Flippersälskapets syn på saken: http://www.svenskaflippersallskapet.com ... lastvisit=

Nå er jo jeg norsk så jeg selger ikke her på forumet, men hvis jeg skulle ville jeg gjerne at min salgstråd var nettopp det, en salgstråd og ikke et middel for andre til at give sit syn på priser....
Men ok, stopper gerne diskusjonen her, er bare uvant for meg at salgstråder ikke får stå i fred for diverse meninger om pris som jo uansett er en subjektiv ting.

Mvh John

Trigonmist

  • Indlæg: 23
  • Tilmeldt: tirs 19. aug 2008 12:24
  • Geografisk sted: Gandrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Utidig innblanding i salgstråder på forumet

Indlægfre 20. mar 2009 10:38

Hej

Jeg vil give corvette helt ret, det er synd at man blander sig for meget i andres handler, med mindre at man selvfølgelig har viden, der gør, at sælger snyder andre.

Men dette var bestemt ikke tilfældet med mit salg af min maskine, og jeg mailede da også meget højopløslige billeder, ingen grund til at få folk op og kikke på ens maskine, og så ligner den noget man ikke har set før :)

Det var så mig der startede tråden med starwars.
Nu skal i også huske på, at der også er førstegangs sælgere, ikke kun købere.
Jeg spurgte en proff reperatør om salgsprisen på min maskine, netop for at få en realistisk pris på den maskine jeg ville sælge, og da der ikke er andre maskiner af den art til salg, er det svært at lægge sig op ad andres priser.

Det er mig meget uforståeligt, at folk som sælger pinball maskiner, til mellem 10-25k kan blive forarget over, at jeg sætter min pris til 10k, og at jeg så har mulighed for at slå lidt af, men det gør proff sælgere måske ikke ?

Jeg er blevet lidt skræmt over at sælge i dette forum, og vil benytte mig af qxl og andre for eftertiden, har dog heldighvis kun 6 maskiner mere :), dog syntes jeg, at dette sted er perfekt til at erhverve sig viden om mame og andre spændene ting, så mon jeg ikke bare nøjes med at læse her i jeres ellers udmærkede forums.

mvh Trigonmist
Brugeravatar

Muerto

  • Indlæg: 942
  • Tilmeldt: søn 24. feb 2008 10:39
  • Geografisk sted: Kerteminde (5300) DK
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Utidig innblanding i salgstråder på forumet

Indlægfre 20. mar 2009 21:56

@Trigonmist

Som jeg skrev før må folk selv om hvilken pris de vil sætte en maskine til salg for, men i dit tilfælde var prisen måske i overkanten...?? - derfor spurgte jeg her:

http://forums.arcade-museum.com/showthread.php?t=83576
Need - More space!

Tilbage til Forummet generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 33 gæster