SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 08:33

Generelle regler for de enkelte arcade maskiner

Information, forslag til forbedringer, ris/ros osv.
  • Forfatter
  • besked

avivson

  • Indlæg: 2
  • Tilmeldt: tors 22. mar 2007 22:00
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Generelle regler for de enkelte arcade maskiner

Indlægtors 22. mar 2007 22:10

Har man ikke et sted, hvor der står lidt om hvilke arcade maskiner man skal have for at spille diverse spil.

Jeg vil MEGET gerne købe en arcade, men jeg ved ikke hvilke spil jeg så vil kunne bruge...

HILFE:)
Stefan Avivson
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Generelle regler for de enkelte arcade maskiner

Indlægtors 22. mar 2007 22:56

Hvis du køber en maskine med JAMMA-interface, vil den kunne køre de fleste af spillene fra 'de gode gamle 80'ere'. Nogle vil skulle bruge en adapter.

Men ellers kan [url]klov.com[/url] anbefales så primær reference til info om arcade-spil. Hvis du kigger på det der hedder 'conversion class', angiver det (groft sagt; en sandhed med modifikationer) hvilken type connector der sidder på bordet. Står der fx. JAMMA (det kunne fx. være en Golden Axe), kan den direkte smækkes i et JAMMA-kabinet. Står der fx. Sega16 (det kunne fx. være en Shinobi) skal du bruge en Sega16 til JAMMA adapter osv.

Rigtig mange spil kan spilles i et JAMMA-kabinet (med eller uden adapter), men der også mange undtagelseser. Fx. spil der forventer en anden skærm-frekvens end JAMMA-standarden forskriver.
Det kunne også være et spil som Tempest, der for det første bruger en spinner i stedet for et joy-stik (det kan dog relativt nemt fixes), men hvad værre er: Det forventer en native vektor-skærm, og de er ikke lige sådan at fingere i.

Mit råd er: Køb et standard 2-player JAMMA-kabinet.
Der er flere muligheder mht. udformning og farver. Men se dig omkring i salgs-trådene, og spørg, spørg, spørg, inden du køber };-)

Håber det hjalp lidt.

avivson

  • Indlæg: 2
  • Tilmeldt: tors 22. mar 2007 22:00
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Tak

Indlægfre 23. mar 2007 09:32

Det kan man bruge til noget:) Tak!

Hvor synes dette forum, jeg skal købe sådan en Jamma?
Stefan Avivson
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Tak

Indlægfre 23. mar 2007 09:38

Hvis det ikke er et meget akut behov, hold øje med slags-trådene her på forummet; koluda (ham der er 'forum-boss') har tit noget til salg, og vil altid gerne hjælpe og svare på spørgsmål.

- ellers så prøv qxl eller dba (søg efter 'arcade').

Tilbage til Forummet generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 41 gæster