SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 10:00

Sælgere må oppe sig

Information, forslag til forbedringer, ris/ros osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

KFJ

  • Indlæg: 209
  • Tilmeldt: søn 2. jul 2006 02:12
  • Geografisk sted: Amager, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Sælgere må oppe sig

Indlægfre 16. mar 2007 18:42

Hejsa,

Jeg har igennem den tid hvor jeg har været medlem herinde købt boards af forskellige andre medlemmer her på siden. I de fleste tilfælde har jeg fået den vare som jeg har budt på og varen har været i orden.

Men jeg har en følelse af at ikke alle sælgere er lige ærlige om det de sætter til salg herinde - og det pisser mig ret kraftigt af som køber.

Ud af alle de handler jeg har lavet her på siden, så har jeg brændt nallerne to gange nu. Jeg vil ikke nævne nogle navne for ikke at skabe en unødvendig ballade her og nu. Men jeg er da ganske sikker på at mange af jer andre som køber noget i ny og næ fra andre medlemmer også gerne ville havde disse personer med den dårlige moral hængt ud. Derfor er jeg nu også parat til at oplyse om de tilfælde/brugere som jeg på ingen måde kan anbefale overfor jer andre. Men lad os lige se om der er stemning for det, og selvfølgelig om det er i orden med Bossen her på siden.

Jeg ved fra min kontakt gennem PB'er med nogle af jer andre, at jeg absolut ikke er den eneste som har oplevet at blive i dårligt humør når man får pakket pakken ud og testet de nye boards man har købt. Jeg ved også at flere herinde end ikke gider/tør købe mere herinde på grund af dårlige erfaringer.

Derfor må de sælgere som har rent mel i posen også være interesseret i at de slette elementer bliver hængt ud til skræk og advarelse.

Følgende er nogle af de dårlig oplevelser jeg har haft ved at handle med andre herinde:
- Board købt med jamma-adaptor. Virker bare ikke på mine jamma-maskiner.
- Board købt, men det viser sig at lyden ikke virker. Intet oplyst om fejlen.
- Board købt, men det viser sig for det første at være en bootleg og for det andet at være fyldt med grafikfejl. Ikke oplyst før handlen.

Det kan godt være at det ikke vil være særligt sjovt at blive hængt ud herinde, men på den anden side er det hellere ikke særligt sjovt at blive snydt. Vil man ikke hænges ud, så vær ærlig og oplys om fejl og mangler allerede når man sætte effekten til salg.

Hvad mener I andre ????
Har I også holdt jeres mund hvor I burde havde hængt sælgeren ud ?

Jeg er ganske sikker på at udhængning lyn-hurtigt vil få ryddet op i de dårlige sælgere, så vi købere igen tør købe noget herinde.
Med Venlig Hilsen,

KFJ1972
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Sælgere må oppe sig

Indlægfre 16. mar 2007 19:41

KFJ skrev: og selvfølgelig om det er i orden med Bossen her på siden.


Det er helt okay med mig, men kun hvis man først har forsøgt at ordne det direkte med sælgeren først uden held.

Jeg har også fået bla. et par boards som ikke virkede som oplyst, ellers om ikke var med Jamme eller wired som det skulle, sådan er det bare med nogle sælgere , hvis folk ikke har sat sig ind i hvad de sælger, og de folk har normalt heller ikke testede spillene ordentligt, men er mere interesseret i nogle hurtige penge.
Brugeravatar

bozze

  • Indlæg: 184
  • Tilmeldt: søn 6. nov 2005 17:36
  • Geografisk sted: Stenløse (3660)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægfre 16. mar 2007 22:15

Hej Rødder

Jeg tror det vil blive noget mudder kasterri af den anden verden :?

Det er på den anden side også noget møg at skidtet ikke virker når det ankommer til køber, men det findes sommetider og læs "sommetider" en god forklaring

1. Jamma / PCB`er er noget gamlet møg og kan være meget skrøbeligt, kombineret med post danmarks måde at håndtere parker.

2. Gamle sokler til ic kredes er ikke af verdens bedste kvalitet for at udtrykke det pænt.

3. Men igen lådninger og ledninger skifter ikke plads under transport, selv ikke med post danmark.

Så jeg må gi Koluda ret, det første må være at kontakte sælger og prøve at finde en løsning

Jeg tror de fleste ville da fortræke at blive kontaktet som sælger hvis køber er utilfreds
på den anden side siger min erfaring mig at "nogle" køber kontakter en efter 3-4 md og siger maskinen aldrig har virket ordentligt og vil have handelen til at gå tilbage, fordi nu er maskinen ikke sjov mere eller 1 af 4000 andre grunde, er mand udtilfreds med et køb bør, der tages kontakt til sælger så hurtigt som muligt

sådan mudderkastning vil så også pludselig være lovlig her på forumet ??? :roll:

Jeg vil mene den tone som Koluda hånd hæver her på forumet er super god :wink:
( Pssst : jeg fik en 50`er for at skrive det . . . . :lol: )
Jeg tror det vil være en meget dårlig ide af hænge nogle ud, det ligger lige som ikke i ånden her på forumet og jeg vil mene det ville skabe en dårlig stemning, men igen jeg kan da tage fejl
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Indlægfre 16. mar 2007 22:36

bozze skrev:
sådan mudderkastning vil så også pludselig være lovlig her på forumet ??? :roll:

Jeg vil mene den tone som Koluda hånd hæver her på forumet er super god :wink:
( Pssst : jeg fik en 50`er for at skrive det . . . . :lol: )
Jeg tror det vil være en meget dårlig ide af hænge nogle ud, det ligger lige som ikke i ånden her på forumet og jeg vil mene det ville skabe en dårlig stemning, men igen jeg kan da tage fejl


Som sagt er det kun hvis "sælger" ikke tager sig af det, og fortsætter på sammen måde, så er det ikke her på forummet det skal ske.

Men nej, direkte mudderkastning er ikke acceptabelt her på forummet, og vil blive fjernet med det samme igen, en advarsel om dårlig handel med sælger som åbentlyst "snyder" andre er dog noget helt andet.

Hvis ellers også sælger og køber kan blive enige om en løsning på det selv, er det da klart at fortrække , er der dog nogen der ikke kan finde en løsning , hjælper jeg da gerne folk med at komme til en enighed.
Brugeravatar

KFJ

  • Indlæg: 209
  • Tilmeldt: søn 2. jul 2006 02:12
  • Geografisk sted: Amager, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlæglør 17. mar 2007 18:51

Ja Bozze, du har faktisk ret i de fleste af dine synspunkter. Det kan hurtigt blive en mudderkamp uden lige og det skal vi selvfølgelig hellere ikke have her på siden. Det må jeg give dig ret i.

Men på den anden side så ville det på en eller anden måde sgu' være rart at få skilt bukkene fra fårene, fordi det er sgu' ærgeligt at modtage noget som ikke lever op til forventningerne.

Jeg må da nok indrømme at jeg igår godt nok blev tosset (hvilket selvfølgelig ikke hjælper ret meget), hvilket vel også er til at se i det første indlæg her i tråden og i en tråd andetsteds. Og om ikke andet så tror jeg at problemet er meget godt at få op til debat fordi at der er nogle brodne kar imellem smidter desværre af på alle køberne og sælgerne herinde. Som jeg nævnte i første indlæg så er jeg bekendt med brugere herinde som ikke længere vil købe noget efter at have brændt fingerne og jeg må da også indrømme at min lyst til at købe noget en anden også lige pt. ligger på et meget lille punkt.

Den manglende købelyst går også ud over de sælgere som har rent mel i posen da det de sætte til salg måske ikke bliver budt op i pris da flere købere afholder sig.

Jeg vil som køber være sikker på jeg får den vare som jeg har betalt for, og sælgeren vil da helt sikkert da også have den bedste pris for det de sælger.

Jeg ved ikke hvad den rigtige løsning er, men jeg vil ikke længere holde min mund. Og problemet er vel ikke større end sælger bare skal være ærlig om det der bliver sat til salg.

Jo lidt ærgeligt som det er gået for sig med én sælger herinde hvor en hel flok har købt noget som ikke har levet op til hensigten. Havde den første køber råbt op, så havde de næste hellere ikke brændt fingerne (i hvert fald ikke uden at vide hvad de gik ind til). Det ville have været til gavn både for de andre købere og andre sælgere.

Nå nok om det. Vi er sådan set grundlæggende enige som jeg ser det og det er da absolut også at foretrække at der er en god stemning herinde.
Men det skal også være sådan at den dag man skal sælge noget, så er der nogle som tør købe af én.
Med Venlig Hilsen,

KFJ1972
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 18. mar 2007 00:45

Lidt på samme måde som det må være svært at have en hobby med gamle motorcykler/biler uden af have bare lidt forstand på hvad man leger med, tror jeg jeg også det er vigtigt, at man men arcademaskiner enten selv kan fixe de mest basale ting selv, eller er villig til 'betale' omkostningerne.

Det som en sælger (der ved hvad der er op og ned på en loddekolbe) siger (eller undlader at sige) om et board, er måske ting der bliver betragtet som noget man da 'lige fixer selv'.

Jeg ved godt at det ikke er alle, der sætter sig lige meget ind i tekniske detaljer, men som må man da være villig til at tage konsekvenserne; det kunne fx. selv at afhente varen hos sælger, så den kunne prøves inden der handles, betale sig fra at få udført små-reparationer osv.

Det jeg bare prøver at sige er, at det måske er lidt synd, hvis ellers erfarende og stabile sælgere i god tro bliver hængt ud, hvis en newbie køber et board, og fx vender JAMMA-stikket forkert under installation eller lign. og derefter giver sælger skylden.
Brugeravatar

KFJ

  • Indlæg: 209
  • Tilmeldt: søn 2. jul 2006 02:12
  • Geografisk sted: Amager, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 18. mar 2007 04:42

Ja, det lyder jo meget godt Elgen. Men efter det indlæg du lige postede der ville du nok være én af dem som jeg ville fravælge at købe noget fra - i hvert fald hvis jeg ikke havde set det i funktion først.

Det er meget godt at man lige skal fixe et eller andet selv på de varer man køber herindefra hvis det er oplyst på forhånd - men når det ikke er oplyst på forhånd så forventer man sgu' varen er i orden. Og at fixe en defekt lydkreds eller lige starte op under eprom-brænderen er ikke noget man bare lige gør - men du får det da til at lyde legene let sådan som du siger det.

Det er jo lidt ligesom at købe en bil og når du så får den mangler halvdelen af motoren eller et hjul - nå ja, det kan du da selv lige fixe.... Synes du virkelig det er fair ?

Og ja, det er åbenbart sådan at man skal se varen fysisk først for at være sikker på den er i orden når man åbenbart ikke længere kan stole på hvad sælgeren oplyser. Det betyder så at dem i Jylland kan sejle deres egen sø og os her på Sjælland ligeså for jeg gider da ikke krydse Storebælt for at købe et spil (andre gider måske, men ikke mig).

Omkring det med småreparationer, så lagde jeg et indlæg op sidste gang jeg var uheldig, hvor jeg har søgt efter nogle som kunne hjælpe mig mod betaling. Ikke én eneste har regeret på det indlæg. Og jeg tror ikke lige de kan hjælpe mig nede i den lokale Fona-butik.

Ja newbie, har kun arbejdet med bundkort i 7-8 år for Legend. Men holdningen er måske at de langhåret herinde bare skal tage røven på newbierne ???

Alt i alt Elgen, jeg kan næppe forestille mig du har noget til salg herinde for det var den mest ringe salgstale jeg noglesinde har hørt. De handler jeg har foretaget herinde har været foretaget på tillid, de fleste har levet op til den tillid nogle enkelte har desværre ikke kunne leve op til den. Og jeg finder ikke dit indlæg særligt tillidvækkende (men så er det jo godt du ikke bor på den anden side af Storebælt).
Med Venlig Hilsen,

KFJ1972
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 18. mar 2007 08:52

Ja okay godt ord igen };-)

Sådan var jo heller ikke ment; jeg blev sgu bare så harm over den meget ensidige måde du ser tingene på.

Det meste hardware er over 20år gammelt, og det er derfor følsomt og tager derfor nemt skade under transport (i hvert fald hvis det foregår med PostDK).

Jeg er da også blevet tørret herinde. Jeg har også købte bootlegs, som jeg troede var originaler, fordi jeg ikke spurgte først (det gør jeg så altid nu).
Der er faktisk folk herinde der ikke går op i om det er bootlegs eller originaler, så spørg altid, det er blevet min gyldne regel.

Jeg har også prøvet at modtage et board der på det nærmest hang i laser, fordi en kegle havde lagt det i en æske på størrelse med RundeTårn kun svøbt i eet sølle stk. avispapir.

-og nu kommer pointen: Hvor ser du de indlæg hvor jeg hænger dem offentligt ud?
Tit er de ting du omtaler slet ikke ond vilje fra sælges side, men enten regulære fejl (vi er jo kun mennesker) eller misforståelser.

Ville du selv bryde dig om at blive hængt ud pga. en misforståelse?

Nå, mht. at du tager mit indlæg så personligt, vil jeg lige sige, at jeg heller ikke nævnte navne nogen steder, men da er ked af hvis du følte dig personligt truffet; det var helt ærligt ikke meningen. Det var blot et indlæg i den debat du efterlyser i dine indlæg.

Som sagt: Godt ord igen! };-)

EDIT: PS. Hehehe mht. til det 'langhårede', HAR jeg iøvrigt et meget langt (og smukt) hår der somregel sidder nydeligt samlet i en hestehale };-)
Senest rettet af Elgen søn 18. mar 2007 23:28, rettet i alt 1 gang.

DL_DK

  • Indlæg: 59
  • Tilmeldt: man 14. nov 2005 12:19
  • Geografisk sted: Hillerød
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 18. mar 2007 12:48

Tja, man kan også have problemer med købere, som køber noget af en, og man så skal kæmpe med om at få dem til at tage sig sammen om at komme forbi at hente det. Hvis der er nogen der føler sig truffet, så svar på en af de mange PM'er og mails!!!

(Det er ikke Elgen jeg mener)
They live - Mame
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 18. mar 2007 15:29

DL_DK skrev:(Det er ikke Elgen jeg mener)

hehehe, næ mig bekendt har vi vist aldrig handlet };-)
Brugeravatar

KFJ

  • Indlæg: 209
  • Tilmeldt: søn 2. jul 2006 02:12
  • Geografisk sted: Amager, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 18. mar 2007 21:25

Elgen skrev:Jeg er da også blevet tørret herinde. Jeg har også købte bootlegs, som jeg troede var originaler, fordi jeg ikke spurgte først (det gør jeg så altdid nu).
Der er faktisk folk herinde der ikke går op i om det er bootlegs eller originaler, så spørg altid, det er blevet min gyldne regel.


Ja, den lærestreg må jeg jo så også indrømme at jeg har fået :cry:

Elgen skrev:-og nu kommer pointen: Hvor ser du de indlæg hvor jeg hænger dem offentligt ud?

Jeg indrømmer at jeg sprang i luften herhjemme, hvilket jo er snotdumt, og at i den aktuelle sag der har sælger faktisk tilbudt en tilfredsstillende løsning på problemet. Den ros skal sælger have :-)

At jeg så i den tidligere sag hvor jeg brændte fingerne bare fik en dum PM tilbage hvor sælger skriver at han ikke aner en skid om det og at en anden køber (som tilmed bliver nævnt ved navn) har nøjagtigt samme problem hjalp ikke på mit raserianfald - ja rent faktisk sluttede sælger i den førnævnte PM af med en smilene smiley som om det hele var pissesjovt - det var sgu' det allerværste af det hele. Det var også lidt den behandling som spøgte i baghovedet. Åhh nej, nu igen.

Nå, tilbage til citatet fra dig. Kan sælgeren tørre dig, så kan han sgu' også tørre mig og andre. Så spørgsmålet er skal sælgeren kun tørre dig den ene gang du allerede er blevet tørret, eller skal han have lov til at tørre dig endnu engang ved at jeg eller andre også lige når at blive tørret af samme sælger og så den dag når du har noget til salg, så tør vi andre ikke byde på det du har til salg af frygt for at blive tørret igen.
Der er min holdning smid dog hans navn op, og få en bedre pris for det du eventuelt en dag sætter til salg.

Elgen skrev:Ville du selv bryde dig om at blive hængt ud pga. en misforståelse?

Er jeg uærlig om det jeg sælger så har jeg sgu' fortjent at blive udstillet, på lige vilkår som alle andre bør udstilles. Selvfølgelig skal man ikke udstilles pga. misforståelse og der synes jeg René er kommet med et godt foreslag længere oppe i tråden om hvad der skal gøres før en eventuel udstilling.

Øh i øvrigt René, kan jeg ikke lokke dig (hvis jeg spørger pænt) til at slette de indlæg i den anden tråd da de ikke er aktuelle længere da sælger har foreslået en tilfredsstillende løsning. Ingen grund til at udstille nogle unødvendigt, og vi kan jo udemærket fortsætte med den generelle snak i denne tråd om problemet uden at nævne nogle navne. Takker

DL_DK skrev:Tja, man kan også have problemer med købere, som køber noget af en, og man så skal kæmpe med om at få dem til at tage sig sammen om at komme forbi at hente det. Hvis der er nogen der føler sig truffet, så svar på en af de mange PM'er og mails!!!


Ja, der er da uden tvivl også nogle skod-købere herinde, desværre. Lidt af det Bozze også var inde på tidligere i tråden. Sådan som du fremlægger sagen ville jeg nok sige fuck den idiot og se at få solgt til en anden - evt. den der kom med det næsthøjeste bud.

I sådan en sag som Bozze nævner hvor en køber kommer tilbage efter lang tid med en eller anden syg forklaring - ja den holder sgu' ikke.

Nå, jeg vil lige slutte af for denne gang. I må have en god aften alle sammen både jer som har bidraget lidt til denne diskussion og jer som bare har kigget på.

:D
Med Venlig Hilsen,

KFJ1972
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 18. mar 2007 23:28

Jeg havde nu ellers bestemt mig for ikke at være personlig i denne tråd, men kan nu alligevel ikke lade være. };-)

KFJ skrev:...Men efter det indlæg du lige postede der ville du nok være én af dem som jeg ville fravælge at købe noget fra - i hvert fald hvis jeg ikke havde set det i funktion først...

Efter overstående svar kunne jeg ikke lade være med at undersøge den anden tråd lidt grundigere (indlæggene er nu fjernet) og jeg må sige (og tag nu for *** skyld dette med et glimt i øjet, for såden er det ment) at hvis du virkelig har smadret et G'n'G-board (bootleg eller ej) med fuldt overlæg, så er følelsen herfra helt gensidig };-)
Brugeravatar

Claus Caveman

  • Indlæg: 355
  • Tilmeldt: fre 23. sep 2005 15:54
  • Geografisk sted: Fjerritslev, Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 19. mar 2007 12:28

Moose rules :D
Mvh.
Claus Olesen
Falleret skoventreprenør.
Heldigt jeg er helvedes god til at arbejde med metal :P

Syg med at få gammelt skrammel til at virke...
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 19. mar 2007 12:34

Takker!
OffTopic:
Hej Hulemand, rart at se at du stadig er på banen herinde; går det lidt bedre med livet, universet og alt det der? };-)
Brugeravatar

Claus Caveman

  • Indlæg: 355
  • Tilmeldt: fre 23. sep 2005 15:54
  • Geografisk sted: Fjerritslev, Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 19. mar 2007 12:40

Kigger da herind af og til. Skal jo holde mig up to date med hvad I andre galninge laver af ulykker. Det går meget bedre med stress niveauet nu. Ikke at der er kommet mindre at lave. Er bare blevet bedre til at håndtere travlhed, og planlægge så det ikke fører til stress.
Hvad er der med ham KFJ? Kan han ikke bare kontakte kroebocop og sige han er et hundehovede? Tror nu ikke kroebocop gør det med vilje, men han er bare ikke så erfaren.
Mvh.
Claus Olesen
Falleret skoventreprenør.
Heldigt jeg er helvedes god til at arbejde med metal :P

Syg med at få gammelt skrammel til at virke...
Næste

Tilbage til Forummet generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 28 gæster