SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 11:19

Sælgere må oppe sig

Information, forslag til forbedringer, ris/ros osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 19. mar 2007 12:46

Præcis min pointe };-)
Brugeravatar

flottenheimer

  • Indlæg: 258
  • Tilmeldt: man 25. jul 2005 22:02
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtirs 20. mar 2007 23:16

Som med alle andre handler på nettet, så vil jeg råde alle til at spørge grundigt, inden man betaler for noget som helst.

Med f.eks. PCBer vil det være relevant at stille sælger en række standard spørgsmål: Er boardet originalt? Er det i god fysisk stand (revner, løse komponenter, snavs, pletter, løse ledninger, kolde lodninger)? Er der nogle grafik fejl i spillet? Har boardet været opbevaret ordentligt? Er lyden i orden? Pakker du boardet ordentligt ind inden du sender det? Osv.

- Så ved sælger, at man mener det seriøst og så har man også lettere ved at klage til sælger, hvis tingene ikke er som lovet.

Købere og sælgere der ikke opfører sig ordentlig er ikke et problem der begrænser sig til spille-maskiner.dk - det eksisterer over alt på nettet. Jeg er faktisk af den opfattelse, at der bliver lavet mange rigtig gode handler på netop dette forum, og at folk generelt opfører sig pænt. De rimeligt lave priser her inde, er så bare en ekstra bonus, som vi alle må nyde. :-)
Brugeravatar

KroeboCop

  • Indlæg: 915
  • Tilmeldt: ons 12. jul 2006 14:37
  • Geografisk sted: Aarhus N
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtirs 20. mar 2007 23:37

Vil også lige sige folk bare kan skrive til mig, hvis de har følt sig snydt da jeg har solgt mange spil her inde:)

DL_DK

  • Indlæg: 59
  • Tilmeldt: man 14. nov 2005 12:19
  • Geografisk sted: Hillerød
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægons 21. mar 2007 08:34

Var det muligt at man opsætte nogle generelle retnings linier for hvad man informerer om, og hvad der er inforstået.

F.eks. mener jeg at det er inforstået at det er en org. version man sælger hvis man ikke skriver andet, og at ikke skulle være nødvændigt at bede sælger om at sende varene forsvarligt.

Personligt har jeg selv lige solgt nogle Neo Geo spil hvor et par af dem var kopier/bootleg eller hvad det hedder. Jeg havde ikke skrevet noget om dette i tråden, men havde dog skrevet at jeg ikke kendte noget til spillene ud over deres navne, da jeg er en glad amatør. Køber tog det da også pænt at 2-3 af 12 spil var kopier. Samt at der var nogle tekniske problemer med maskinen som jeg ikke havde været opmærksom på.

Tror at man som sælger hvis man som mig er glad amatør, med fordel kan skrive dette, så eventuelle købere ved, hvad de skal spørge om.

Brugerne her er en fin blanding af professionelle, og glade amatører som hygger sig med spille barndommens spil, som mig, der har teknisk indsigt på et niveau, så man kan se om det virker eller ej, og ikke meget mere.
They live - Mame
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægons 21. mar 2007 08:42

Tror hermed (baseret på de seneste indlæg) at vi kan slå fast, at de 3 gyldne kodeord for købere inden en handel så må være:
1) Spørg!
2) Spørg!
og
3) Spørg!

};-)
Brugeravatar

KroeboCop

  • Indlæg: 915
  • Tilmeldt: ons 12. jul 2006 14:37
  • Geografisk sted: Aarhus N
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægons 21. mar 2007 12:17

Ja og igen skriv til sælger hvis der er noget, det ville være underligt hvis man ikke kunne finde ud af noget sammen 8)
Foregående

Tilbage til Forummet generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 35 gæster